top of page

גן העדן סיישל

חופשה באיי סיישל היא בדיוק כל מה שאתם מדמיינים. מקרה נדיר שבו המציאות עולה על כל תמונה שראיתם באינסטגרם.

מאיפה להתחיל בתכנון חופשה בסיישל? מה האטרקציות באיי סיישל? בואו איתי לגלות את איי סיישל:

כשישבנו כל המשפחה בארוחת הערב וחשבנו על יעד לחופשה המשפחתית בקיץ היו לנו די הרבה דרישות, שלא חשבנו שאף מקום בעולם יוכל לעמוד בהן: מקום טרופי, לא רחוק כמו תאילנד, חם וקיצי, מים בצבע טורקיז, ריזורט שלא צריך לצאת ממנו, חוף ואטרקציות במים.

ואחרי מחקר מעמיק שסקר את כל החופים ברדיוס של עד 7 שעות טיסה, התגלה גן העדן סיישל.

האמת שלא הייתה לנו סבלנות לחכות עד הטיסות הישירות שיתחילו בנובמבר אז טסנו דרך אתיופיה (מסע שלקח לנו קצת יותר זמן ואנרגיה), וכל המסע היה שווה כי ברגע שבו כף רגלנו דרכה בחול הלבן והרך לא יכולנו לעצור את ה"וואוווווו".

האיים של סיישל פשוט עוצרי נשימה, הם התמונות שפעם היו רואים רק בגלויות והיום בעמודי החופשות המושלמות באינסטגרם. תחושת ה"וואוו" הזאת ליוותה אותנו במשך 10 ימים שבהם הולכים דרך ג'ונג'ל של עצי קוקוס ולאט לאט נגלה החוף, עם החול הלבן והמים הטורקיז. והנוף מהחוף הוא של עוד אי, ולפעמים גם אפשר ללכת ולחצות ברגל את הים ולעלות על אי אחר, בתולי ובודד.


סיישל היא מדינה ליד אפריקה שהשפה המדוברת בה היא סוג של צרפתית. הארכיפלג מורכב מ 115 איים שמתוכם שלושה מרכזיים ותירותיים – מאהה (שבו נוחתים ובו אנחנו ישנו), פרלין ולה דיג.

במשך שבוע שלם לא יצאנו ממאהה. לא הצלחנו להאמין שמחפשי אטרקציות כמונו יצליחו לשרוד על אי אחד. אבל האמת שמאהה פשוט סיפק לנו את כל מה שהיינו צריכים. הריזורט שלנו נקרא: Constance Ephelia והוא חולש על לא פחות מ 4 חופים קסומים, שחלקם נסתרים. באחד מהימים בילינו לבד לגמרי על חוף סיישלי, קטפנו קוקוסים מהעצים ופתחנו אותם, צפינו בסרטנים ונהנינו מהמים הצלולים.




מכורי האינסטגרם כמוני בטח מזהים את סיישל לפי התמונות עם הסלעים המיוחדים, שנראים קצת כמו צבים והם ממש בתוך המים. סלעי הבזלת נמצאים כמעט בכל החופים התיירותיים אבל המפורסמים שבהם (כלומר אם אתם רוצים את הלוקיישן מספר 1 באינסטגרם זה הזמן להוציא פתק ולכתוב) הם באי "לה דיג". ללה דיג הגענו בהפלגת מעבורת ממאהה שנמשכת שעה וחצי. ברגע שתגיעו לאי, יש המון אופניים להשכרה מכיוון שאין רכבים באי! מצוידים באופניים מכל הסוגים (יש גם עם שלושה גלגלים ואופניים זוגיים למתקשים כמוני) התחלנו לנסוע ברחובות הטרופיים והציוריים של האי. היעד שלנו היה שמורת הטבע של לה דיג.

שמורת הטבע של לה דיג היא כל מה שתצטרכו לראות ולעשות בסיישל: צבי ענק, אגוזי קוקוס וה -חוף. עקבו אחרי התיירים ותגיעו לאיזור שבו יש עשרות צבים ענקיים שחלקם חיים כבר 100 שנים. והחלק הטוב ביותר? לגמרי אפשר להאכיל אותם, ללטף בעדינות ולהצטלם כמה שתרצו. אחרי הצבים המשכנו לחוף המפורסם בעולם Anse Source d'Argent. החוף מדהים כמו בתמונות ואין צורך בפילטרים, אבל לא גדול ולא הייתי ממליצה לבלות שם יום שלם. אחת הפעילויות המוכרות בחוף היא השכרת קייקים שקופים, וכדאי להגיע בשעות הבוקר לפני שמתחילים הגלים.



אחרי יום מהסרטים רצינו לקחת יום התאוששות בריזורט, אבל נזכרנו שבימי שני ורביעי יש שוק אוכל בחוף "בו וואלון" באי מאהה. כמובן שאי אפשר לסרב לשוק אוכל על החוף. כדי להגיע לשם מהמלון לקחנו הסעה (לא מומלץ לנהוג לבד בכבישים באי) ואפילו עצרנו בשוק בויקטוריה (העיר המרכזית). בשוק האוכל בבו וואלון טעמנו כל מיני מאכלים מקומיים ובעיקר אהבנו את גולת הכותרת - צ'יפס אלוהי מבננות. אחרי שישבנו על החול וצפינו באחת השקיעות היפות ביתר והוורודות ביותר שראיתי בחיי, היינו שוב רעבים כמובן. מזל שהמליצו לי על הפיצה המפורסמת של החוף “Baobab”, פשוט עקבו אחרי הריח.


החופשה בסיישל לא הכי זולה אבל לגמרי אפשרית. הטיסות דרך אתיופיה זולות יותר מטיסה לתאילנד. ואני ממליצה להזמין מלון עם ארוחות ערב כלולות, כי אין מסעדות מסביב למלונות וזה יוצא יותר משתלם מראש. טיפ נוסף הוא לקנות שתיה ונשנושים בסופר שמחוץ למלון, כך שכשתרצו קולה קרה וצוננת באמצע היום לא תצטרכו לקנות בבר של המלון. וכמובן שכמו שאנחנו אוהבים, אפשר להתמקח על הכל בסיישל.

לסיכום, חופשה בסיישל היא חופשה שלא תרצו שתיגמר. להיות בבגדי חוף מהבוקר עד הערב, כשההתלבטות הכי גדולה שלך היא האם ללכת לחוף או לבריכה, ואיזה קוקטייל לשתות. והטיפ הכי חשוב שלי אליכם, תנסו להשאיר את הטלפון בחדר לכמה שעות ופשוט להתחבר לטבע, כי מתי כבר יוצא לנו לעשות את זה?







ענבר עדין

@inbaradin

inbaradin@gmail.com

bottom of page