top of page

אם יש גן עדן - הוא נקרא מאוריציוס

"בראשית ברא אלוהים את מאוריציוס ואז ברא את גן העדן" כתב הסופר האמריקאי מרק טווין.



מאוריציוס - אי ממזרח לאפריקה שתופס עכשיו תאוצה בקרב הישראלים לחופשות מפנקות.

האי היה בשליטה בריטית וצרפתית, והשפות המדוברות בו הן צרפתית, אנגלית וקריאולית.


החדשות הטובות הן שכבר לא צריך להקיף את העולם ולטוס ליעדים מרוחקים בשביל למצוא חופים מרהיבים, הרי געש וג׳ונגלים. מאוריציוס נמצא במרחק של רק 8 שעות טיסה מישראל!


מזג האוויר במאוריציוס מתחלק לשתי עונות עיקריות:

עונת הקיץ - נובמבר עד אפריל - זוהי העונה הגשומה אך החמה כ-30 מעלות ביום בממוצע.

עונת החורף - מאי עד אוקטובר - זוהי העונה היבשה אך הקרירה יותר כ-25 מעלות ביום בממוצע.

שימו לב שמזג האוויר טרופי, כלומר הוא יכול להשתנות פתאום ויתחיל לרדת גשם באמצע היום. בכל מקרה אני ביקרתי בשתי העונות במאוריציוס ונהנתי בכל פעם.


הדרך הנוחה ביותר להגיע למאוריציוס היא עם חברת התעופה Air Seychelles. חברת התעופה של איי סיישל מפעילה טיסות בין פעם לפעמיים בשבוע ליעדי גן עדן - איי סיישל ומאוריציוס.

הטיסה לאיי סיישל ישירה ואורכת כ-6 שעות, ולאחר המתנה קצרה של כשעה וחצי, ממשיכים בטיסה של שעתיים למאוריציוס.

מהרגע בו תעלו למטוס של אייר סיישל, תרגישו שהחופשה התחילה - עם מוזיקה מקומית, עיצוב צבעוני, ובעיקר שירות של דיילים מסבירי פנים ומקסימים.

חשוב לציין גם שהטיסות עם החברה הן לא לואו קוסט וכוללות שירות מלא וארוחות לאורך הטיסה, גם בטיסה קצרה של שעתיים מסיישל למאוריציוס.

במטוסים גם קיימת מחלקת ביזנס קטנה, נוחה, עם שירות יוצא דופן וכורסאות מרווחות.

הטיסות הלוך מתל אביב לסיישל הן בדרך כלל טיסות לילה כך שמרוויחים יום מלא באיי סיישל או ביעדי ההמשך.

האתר של אייר סיישל לכל הפרטים והזמנות:


אז נחתנו במאוריציוס, אי שמרבית כלכלתו היא התיירות ולכן התשתיות ברמה גבוהה מאוד - מהכבישים המפותחים ועד מרכזי קניות. ביחס לאיי סיישל, האי מאוריציוס גדול ולכן יש בו היצע רב של מלונות וריזורטים, מה שמוביל למחירי חופשות נגישים.

במאוריציוס כל אחד יכול למצוא את החופשה המתאימה לו - מריזורטים למשפחות שבהם הכל כלול ועד ריזורטים עם מתחמים למבוגרים בלבד שמתאימים לזוגות בירח דבש.

חופשה במאוריציוס היא באופי של חופשת ״בטן גב״ כלומר בעיקר יעסיקו אתכם השאלות: האם לבלות את היום בים או בבריכה? באיזו מסעדה לבחור לארוחת הערב? איזו פעילות ספורט ימי לעשות היום - קייאק או סאפ? ובעיקר לא תצטרכו לצאת מהריזורט שלכם.


אך בכל זאת אוסיף, שהיתרון הגדול במאוריציוס על פני יעדים בטן גב אחרים הוא שיש הרבה טיולים ופעילויות למי שכן מחפש לצאת מהמלון ולחקור את האי.

באי ישנם לא מעט הרי געש שהפכו למוקדים תיירותיים ויוצאים אליהם טיולים באופן יומיומי שמתאימים לכולם ולא רק למיטיבי לכת.

הר הגעש המפורסם ביותר, שהפך לאייקון של האי נקרא La Morne ואני ממליצה להתארח באחד הריזורטים על החוף מסביבו - זה מהנופים המיוחדים ביותר שראיתי בעולם.

טיול מומלץ באי הוא לשמורת הטבע הפופולרית ביותר במאוריציוס נקראת Chamarel ותוכלו למצוא בה - מפלים עוצרי נשימה בגובה של 100 מטרים, הר עם אדמה ב-7 צבעים שונים ועוד.

אל תפספסו גם ביקור בשוק המקומי של העיר הבירה, Central Market Port Louise. השוק מחולק לשני אזורים: הראשון, שוק פירות וירקות שמיועד בעיקר למקומיים או למי שרוצה להתנסות במאכלים שמגדלים באי. השני, שוק של מזכרות, תיקים, תכשיטים, כלי בית ועבודות יד שבו תוכלו למצוא מתנות לחברים ובעיקר עבורכם.

ואם אתם חובבי מים, אטרקציה מדהימה שמתאימה לכולם היא שייט בקטמרן מסביב לאי. ישנם סיורים רבים כאלה שיוצאים מאיזורים שונים באי ומפליגים סביבו, התייעצו עם המלון והזמינו את השייט שקרוב אליכם. אני אהבתי במיוחד את השייט הצפוני ואת השייט המזרחי, שכוללים גם עצירה באיים בתוליים קטנים ושנורקלינג במי הטורקיז הצלולים.


לסיכום, בחופשה במאוריציוס כל אחד יכול למצוא את גן העדן שלו, אם במנוחה על החופים הלבנים עם עצי הקוקוס, או אם בטיולי טבע והפלגות.

וכשעכשיו כל כך קל להגיע לגן עדן - אתם עדיין פה?!


bottom of page