top of page

כוכב הלכת איסלנד

אחרי שהחלטתי להתמסר לגמרי לקור האירופאי ולוותר על חיפוש מקום חם בדצמבר, הגעתי ליעד המושלם לחופשת חורף – איסלנד.

ולמרות מינוס 7 מעלות, ואולי בזכות מינוס 7 מעלות, הרגשתי שנחתתי בכוכב אחר. במקום שנראה כמו סט הצילומים שלStar Wars. הרים מושלגים, לגונות תכולות, מפלים מרהיבים ואפילו סוסים דוהרים חופשיים במרחבי השלג.

אני מודה שבעבודתי כיוצרת תוכן של טיולים באינסטגרם, הייתי חייבת לעשות תחקיר מעמיק על המקומות הכי יפים באיסלנד, כלומר המקומות שמצטלמים הכי יפה.

לכן לא היה לי ספק היכן להתחיל, ואת היום הראשון באיסלנד פתחנו בלגונה הכחולה – The Blue Lagoon. הגענו לפני הזריחה (לא להיבהל, השמש שם זורחת בשעה 11:00 בבוקרבחודשי החורף!), ואחרי התארגנות קצרה במתחם המחומם הפנימי, יצאנו בבגדי ים לקור המקפיא – הישר למי הלגונה. הלגונה הכחולה אינה יצירה של הטבע, זה אגם מלאכותי שנוצר על ידי הזרמה של מים מועשרים במינרלים מתחנת כוח צמודה ומיד הפכה למוקד תיירות וספא. עם מינוס 7 מעלות בחוץ, ו40 מעלות בתוך המים, זו חוויה שאי אפשר לתאר במילים.

בלגונה הכחולה בילינו יום שלם. מכיוון שאין לאף אחד שום רצון לצאת מהמים החמים לקור המקפיא - הכל מתוכנן כך שלא נצטרך. בתוך המים הקימו בר של מסכות פנים (מסכה אחת כלולה בחבילת הכניסה הבסיסית), וגם בר משקאות שכולו בתוך המים (משקה ראשון נמזג במתנה). הלגונה גדולה מאוד ומחולקת למתחמים רבים. הסתובבנו בלי סוף, הצטלמנו בכל פינה (ממליצה להביא כיסוי מיוחד לטלפון למים) ובעיקר נחנו ונרגענו, לא מאמינים למד הטמפרטורות שנמצא רחוק מתחת לאפס בדצמבר, ליד הקוטב הצפוני!

למרות שבאיסלנד יש רק 5 שעות אור ביום חורפי, זו התקופה המומלצת לצפייה בזוהר הצפוני. את התופעה של האורות הירוקים שמופיעים בשמי הלילה רואים באופן הטוב ביותר מחוץ לערים המוארות, לכן בחרנו לישון במלון באיזור הלגונה הכחולה, Northen Light Inn. כך, לא היינו צריכות לקחת סיור לילה מיוחד לצפייה בזוהר, ופשוט פקידי הקבלה של המלון דפקו על דלת חדרנו כשהשמים התחילו לזהור.

האמת היא שבהתחלה התאכזבנו. כשיצאנו מהמלון לראות את הזוהר ראינו בעיקר חושך ותיירים רבים שבוהים בשמיים. אמנם נגלה אלינו פס בהיר בשלב מסוים, אבל האם זה הפלא שבאים לראות מכל העולם?! זה מה יש, אז הרמנו את הטלפון וצילמנו. אחרי קליק אחד היינו בהלם, צעקנו משמחה! השמיים בתמונה שצילמנו היו ירוקים! הבנו שבאמצעות החשיפה הארוכה של המצלמה, בתמונות רואים את הזוהר הצפוני הרבה יותר טוב מאשר דרך העיניים. כן, צילומי הטבע המרהיבים שמגיעים מכאן לכל העולם, והשיתופים באינסטגרם, מרשימים יותר ממה שהעיניים רואות. הזוהר הצפוני מתברר כמקרה נדיר שבו החוויה המצולמת חזקה יותר מזו שמתרחשת במציאות. אז התרגשנו מהעובדה שלפחות יש לנו תמונות עם אורות הצפון.

בסוף היום הראשון באיסלנד כבר הרגשתי שהגשמתי את כל משאלות האינסטגרם שלי. אלא שהיום השני התעלה על כל דמיון. לקחנו את הסיור הפופולארי Golden Circle. זה סיור במיניבוס עם מדריך שעוצר בכל המקומות המרהיבים באיסלנד. ניתן לעשות את הסיור גם בהשכרת רכב פרטי אך נהיגה בחורף על כבישי הקרח לא מומלצת.

הטיול נמשך 8 שעות, והוא עוצר במפלים ומקומות שלא תאמינו שנמצאים בכדור הארץ שבו אתם חיים. בחרתי לשתף אתכם בחלק מהמקומות שאהבתי במיוחד בסיור:

הראשון הוא מפל הענק Gullfoss. לאורך כל המפל יש מסלולי הליכה בגבהים שונים שמהם אפשר לצלם תמונות וסרטונים מדהימים של המפל.

תחנה נוספת היא חוות הסוסים Bruarhestar עם הסוסים היפים ביותר שראיתי בחיי על רקע מרחבים אינסופיים של שלג לבן. תרגישו חופשי ללטף ולהאכיל את הסוסים (באוכל המיועד להם שניתן לרכוש שם).

עוד תחנה בסיור שאהבתי היא הגייזר הגדול. עם עשרות התיירים שמתקבצים סביבו, הגייזר המפורסם מתפרץ בממוצע כל 8 דקות, כך שאין לכם אפשרות לפספס, וההתפרצות מרשימה ומלהיבה גם בפעם השלישית.

התחנה האחרונה בסיור וגם המקום שהכי הפתיע אותי ביופיו היה החוף הקפוא. זה חוף ים בדרום איסלנד שבו החול שחור ומי הים שקופאים יוצרים תופעה שנראית כמו יהלומי קרח על החוף.

החופשה באיסלנד התעלתה על כל חלומותיי. אפילו הנסיעות ממקום למקום ישאירו אתכם פעורי פה מכל הנופים המושלגים המדהימים שיעטפו אתכם. התרשמתי ששלושה ימים מלאים בהחלט מספיקים כדי לחוות את ההיילייטס של האי.

תתמסרו לטבע הפראי של איסלנד ומיד תרגישו שאתם בחופשה בעולם אחר.